واگذاری یک هزار و 100 دستگاه تراکتور به کشاورزان قزوینی

خبرگزاری سایت تراکتور

۱۴۰۲/۰۸/۲۲

واگذاری یک هزار و 100 دستگاه تراکتور به کشاورزان قزوینی

در پی انعکاس اخباری مبنی بر عدم تامین تراکتور مورد نیاز کشاورزان قزوینی توسط تراکتورسازی، معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: در مجموعه از استان قزوین 253 درخواست محصول تراکتور به صورت رسمی در سامانه فروش تراکتورسازی ثبت شده که 5 هزارم درصد درخواست از کل کشور می باشد.

خبرگزاری سایت تراکتور :ناصر قربانیان پیش بینی کرد با انجام تنها یک مرحله پیش فروش بتوان تمامی این نیاز و درخواست ها را تامین و پاسخگو بود.

وی با اشاره به اینکه براساس برش استانی توزیع تراکتور که از طریق مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی به تراکتورسازی داده می شود برای استان قزوین 180 دستگاه تراکتور سهمیه در نظر گرفته و اعلام شده اظهار داشت: این آمار که برای سه ماهه سوم امسال اعلام و از سوی تراکتورسازی نیز تخصیص داده شده بود صرفا 124 دستگاه جذب و مابقیه سهمیه به دلیل عدم وجود درخواست از استان قزوین باطل شد.

از 114 دستگاه سهمیه ویژه تراکتور اختصاصی به استان قزوین حتی یک دستگاه جذب نشد

قربانیان تاکید کرد: حتی تراکتورسازی فراتر از این سهمیه نزدیک به 114 دستگاه تراکتور و براساس بخشنامه 112 و به درخواست نمایندگان و مسئولین جهاد کشاورزی قزوین نیز به کشاورزان این استان سهمیه ویژه اختصاص داد که متاسفانه یک دستگاه از این سهمیه جذب نشد و با پیگیریهای صورت گرفته عنوان شد کشاورزان درخواست تراکتور تسهیلاتی دارند که این نوع درخواست هم باید از سوی خود جهاد کشاورزی پذیرفته و برای کشاورزان فراهم و عملیاتی شود نه تراکتورسازی.

واگذاری یک هزار و 100 دستگاه تراکتور به کشاورزان قزوینی

قربانیان آماری نیز از واگذاری تراکتور به کشاورزان قزوینی طی 3 سال گذشته که توسط معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی قزوین به عنوان سالهایی عدم همکاری تراکتورسازی اشاره شده بود ارائه و افزود: طی 3 سال گذشته بالغ بر یک هزار و 100 دستگاه انواع تراکتور و براساس تقاضای کشاورزان عزیز قزوینی در اختیارشان قرار گرفته که این رقم در مقایسه با 3 سال ماقبل آن و با رقم741 دستگاه را شامل می شد که نه تنها کاهش نیافته بلکه رشد و بهبود قابل توجهی معادل 33 درصد داشته است.

این مقام مسئول در عین حال تاکید کرد: بیش از 2 سال می باشد که هیچ گونه تسهیلاتی از سوی جهاد کشاورزی برای خرید تراکتور به کشاورزان داده نشده و این موضوع به عنوان مشکل ملی آزار دهند برای کشاورز و کشاورزی شده که گره آن صرفا از طریق جهاد کشاورزی باز می شود اما در عین حال تراکتورسازی همیشه و همه جا اعلام کرده با هر روش و سیستمی آماده همکاری و منعطف کردن شرایط فروش خود برای حل شدن این مشکل کشاورزان زحمت کش کشور می باشد و حتی به تبع این احساس وظیفه رییس جمهور را به عنوان شخص اول اجرایی کشور در جریان این معضل قرار داد و خوشبختانه با نگاه ویژه ایشان روبرو شد هرچند شاید براساس هیچ قانون و نگرشی ضرورتی به این حد تلاش و نرمش برای حل شدن مشکلات کشاورزان از سوی تراکتورسازی وجود ندارد چرا که روی کاغذ تراکتورسازی صرفا یک تولید کننده است و وظیفه ذاتی آن تولید می باشد و بس، اما تراکتورسازی در هر صورت خود را بر خلاف بسیاری از سازمانهای مستقیم مربوطه، مکلف به حل مشکلات کشاورزان گرامی می داند.

بیشتر بخوانید:

۹۰ درصد ماشین آلات کشاورزی کشور در داخل تامین می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: تراکتورسازی هدف و رسالتی مهمتر از تامین نیاز تراکتور مورد نیاز کشاورزان ندارد و تمامی پرسنل از مدیران ارشد تا کارگران زحمتکش آن در کف کارخانه شبانه روز تلاش می کنند تا رضایت بخش کشاورزی کشور بخصوص کشاورزان عزیز را جلب کنند و همیشه نیز بر این اصل پایبند بوده و هستیم حالا چرا عدده ای خواسته یا ناخواسته با ارائه مطالب ناصحیح و ناثواب، زمینه رنجش خاطر و مکدر شدن افکار کشاورزان زحمت کش این سرزمین را دنبال فراهم می کنند باید از خودشان پرسید.


نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


پرشین ابزار دقیق باتجربه چندین سال در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با معروف ترین برندها که دارای بالاترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها است فعالیت می کند و توانسته سهم خوبی از بازار ابزار تجهیزات اندازه گیری را به خود اختصاص دهد. ابزار دقیق با کمک ابزاری مانند فلومتر، روتامتر، لول ترانسمیتر، فلو سوئیچ، لول سوئیچ، شیربرقی، سنسور فشار، گیج فشار یا مانومتر و ... پارامترهای مختلفی مانند دما، فشار و جریان را اندازه گیری می کند.

در اندازه گیری مقدار یک کمیت با یک استاندارد مشخص مقایسه می شود و نتیجه به دست آمده به صورت عدد نمایش داده می شود. حال در صنعت برای اندازه گیری کمیت های مختلف مانند دما، فشار و جریان با تجهیزات ابزار دقیق اندازه گیری می کنیم. تجهیزات به 4  گروه عمده تقسیم می شوند:

  1. تجهیزاتی که فقط اندازه گیری کرده و روی نمایش گر خود نشان می دهد.
  2. تجهیزاتی که اندازه گیری می کنند و عدد به دست آمده را ثبت می کنند.
  3. ابزارهایی که این کمیت ها را کنترل می کند.
  4. ابزارهایی که هر سه وظیفه کنترل، ثبت و نمایش را انجام می دهد.

معرفی سیستم ها و تجهیزات ابزار دقیق

تجهیزات ابزار دقیق را می توان با کمک یک مثال ساده بیان کرد. فرض کنید در سیستم تنظیم خودکار سوخت موتور، ترانسمیتر فشارو سنسور سرعت وضعیت موتور را مورد بازبینی قرار می دهد. اطلاعات بدست آمده از طریق این سنسورها به وسیله یک پردازنده مانند شیربرقی به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود و نهایت برای کنترل موتور وظایف مربوطه را انجام می دهد.

انواع فرآیند های کنترل

یکی از روش های انتخاب تجهیزات ابزار دقیق تشخیص این است که دقیقاً چه هدفی دارید و باید ماهیت فرآیند مشخص شود. آیا شما قصد دارید فشار، دما، سطح یا جریان را اندازه بگیرید. هرکدام از این کمیت ها ابزار متفاوتی را دارد که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد.

ابزار اندازه گیری دما

از این ابزارها در صنعت بسیار استفاده می شود به عنوان مثال در صنعت پزشکی، دارویی، صنعتی و ... برای اندازه گیری میزان سردی و گرمی یک جسم و مشخص کردن میزان دما از این ابزارها استفاده می کند که به دو دسته کلی ترمومتر و ترموکوپل دسته بندی می شود.

ابزار اندازه گیری فشار

ازنظر فیزیکی فشار مقدار نیرویی است که به سطح وارد می شود. حال میزان فشار وارد شده بر جسم، مایع یا سیال بسیار اهمیت دارد به همین دلیل برای اندازه گیری آن از روش و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. فشاری که از در لوله و اتصالات در جریان است در صورتی که تحت کنترل و محدوده مشخص باشد مشکلی پیش نمی آید که این نظارت و کنترل را می توان به کمک فشار سنج ها که به آنها گیج فشار یا مانومتر می گویند انجام داد.

ابزار اندازه گیری جریان یا فلو

میزان جریان عبوری از یک سطح در یک زمان مشخص جریان یا دبی گفته می شود که میزان آن بر اساس حجم، لیتر یا جرم قابل محاسبه است. برای محاسبه فلو از ابزارهای مختلفی مانند فلومتر، فلو سوئیچ، روتامتر استفاده می کنند.

ابزار اندازه گیری سطح

سطح یکی از پارامتر هایی است که کنترل آن در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صوت رد شدن از سطح مورد نظر ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد. لول ترانسیمتر یکی از ابزار هایی است که خروجی الکتریکی متناسب با سطح را ایجاد میکند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر خروجی مورد نظر را نمایش میدهد. از ترانسمیتر ها در اندازه گیری سطح مخزن های مختلف استفاده میشود.